Inhoud

 

ARTIKEL 1: DEFINITIES

ARTIKEL 2: IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

ARTIKEL 3: WERKZAAMHEDEN VAN DE ONDERNEMER

ARTIKEL 4: TOEPASSELIJKHEID

ARTIKEL 5: AANBOD

ARTIKEL 6: INFORMATIE

ARTIKEL 7: ANNULERING

ARTIKEL 10: BETALING

ARTIKEL 13: APPARATUUR

ARTIKEL 14: GARANTIE

ARTIKEL 15: HERROEPINGSRECHT

ARTIKEL 16: KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPINGSRECHT

ARTIKEL 17: UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

ARTIKEL 18: EIGENDOMSVOORBEHOUD

ARTIKEL 19: INSCHAKELING DERDEN

ARTIKEL 20: AANSPRAKELIJKHKEID

ARTIKEL 23: OVERMACHT

ARTIKEL 24: AANSPRAKELIJKHEID OPDRACHTNEMER

ARTIKEL 25: VERTROUWELIJKHEID

ARTIKEL 27: KLACHTEN- EN GESCHILLENREGELING

ARTIKEL 28: INCASSOKOSTEN

ARTIKEL 29: AANVULLENDE BEPALINGEN

ARTIKEL 30: BEVOEGDE RECHTER EN FORUMKEUZE

ARTIKEL 31: WIJZIGINGSCLAUSULE

 

 

ARTIKEL 1: DEFINITIES 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer en/of verkoper: de ondernemer die een schoonheidsbehandelingen uitoefent, medische camouflage DMV tattoo, permanente make up, huidverbeterende behandelingen en fillers, verder te noemen: de opdrachtnemer en/of verkoper;

Opdrachtgever:de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst (op afstand) aangaat met de opdrachtnemer;

Koper:de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst (op afstand) aangaat met de opdrachtnemer;

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de opdrachtgever gebruik kan maken van hun herroepingsrecht;

BW: Burgerlijk Wetboek;

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de opdrachtgever om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst;

Overeenkomst:aanbod en aanvaarding tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de opdrachtnemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

Vertragingsschade: artikel 6:96 BW, vermogensschade ten gevolge van vertraagde aflevering van de roerende zaken.

 

ARTIKEL 2: IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER 

Naam ondernemer: Hope Hapiness Health;

Vestigingsadres: Sint Annalaan 60 Kantoor 1.13, 6217 KC Maastricht;

E-mailadres: info@happinesshealth.nl;

Telefoonnummer:06-45252078;

Kvk-nummer:58854061.

 

ARTIKEL 3: WERKZAAMHEDEN VAN DE ONDERNEMER 

Schoonheidsverzorging.

Overige dienstverlening.

ARTIKEL 4: TOEPASSELIJKHEID 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten welke gesloten worden met opdrachtnemer. 

  2. Algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing.

  3. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de opdrachtgever beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de opdrachtnemer zijn in te zien en zij op verzoek van de opdrachtgever zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  4. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de opdrachtgever op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waarvan de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de opdrachtgever langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  5. Anders luidende voorwaarden maken alleen deel uit van de tussen partijen gesloten overeenkomst indien en voorzover beide partijen zulks nadrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

  6. Het door de opdrachtgever zonder commentaar accepteren en behouden van een offerte of opdrachtbevestiging, waarop naar deze voorwaarden is verwezen, geldt als instemming met de toepassing ervan.

  7. Het mogelijk niet van toepassing zijn van een (deel van een) bepaling van deze algemene voorwaarden laat de toepasselijkheid van de overige bepalingen onverlet.

 

ARTIKEL 5: AANBOD 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 

  2. Het aanbod is vrijblijvend. De opdrachtnemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de opdrachtgever mogelijk te maken. Als de opdrachtnemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de opdrachtnemer niet.

  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Opdrachtnemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

 

ARTIKEL 7: ANNULERING

  1. Annulering met betrekking tot een behandeling dient 24 uur van te voren te geschieden. Indien dit niet gebeurd wordt de gehele behandeling alsnog in rekening gebracht. 

  2. Annulering van behandeling dient schriftelijk telefonisch of telefonisch te gebeuren.

  3. Indien de opdrachtgever handelt in uitoefening van of voor een bedrijf is deze bij annulering gehouden het volledige voor de cursus overeengekomen bedrag aan Opdrachtnemer  te voldoen, zo ook eventueel gemaakte extra kosten te betalen.

 

 

ARTIKEL 10: BETALING

  1. De opdrachtgever dient bij een inschrijving een aanbetaling van 50% tegelijkertijd met de  inschrijving te voldoen. 

  2. Aanbetaling kan geschiede per bankoverschrijving of contant. 

  3. De opdrachtgever kan geen enkel recht ontlenen aangaande de inschrijving indien de betaling niet op tijd heeft plaatsgevonden.

  4. Betaling in termijnen is mogelijk. Betaling in termijnen dient direct met de inschrijving te worden aangegeven. Indien de opdrachtgever hier nadien voor  wil kiezen voor een betalingsregeling, dient dit binnen 7 dagen na de inschrijving kenbaar te worden gemaakt. Bij betaling in termijnen is Opdrachtnemer  gerechtigd om 21% extra kosten als rentebedrag over het totale bedrag te berekenen.

  5. Indien het geld niet, niet tijdig of niet volledig wordt voldaan is opdrachtnemer gerechtigd boven op het verschuldigd cursusgeld, ook de wettelijke rente, buitengerechtelijke incassokosten en de administratiekosten aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

  6. Het honorarium van opdrachtnemer wordt gebaseerd op basis van de elementen die worden benoemd in de opdrachtbevestiging die door opdrachtnemer aan de opdrachtgever wordt toegestuurd. Opdrachtnemer zal zich inspannen om de bij het aangaan van de opdracht bekende elementen op te nemen in de opdrachtbevestiging, maar hieraan kan opdrachtgever geen rechten ontlenen. Bijkomende kosten, waaronder begrepen de kosten voor noodzakelijke (niet in de opdrachtbevestiging opgenomen) literatuur en/of nazorgproducten, dienen door opdrachtgever separaat te worden voldaan. Het niet aanschaffen van benodigde literatuur en/of nazorgproducten kan voor opdrachtnemer reden zijn om te weigeren om de overeengekomen opdracht voor opdrachtgever uit te voeren, zonder dat opdrachtgever recht heeft op restitutie van het betaalde honorarium. Alle bedragen zijn exclusief BTW. Elementen die niet worden benoemd in de opdrachtbevestiging zullen separaat worden gefactureerd aan opdrachtgever. 

  7. Betaling van de declaraties dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Dit is een fatale termijn en bij overschrijding daarvan is opdrachtgever de wettelijke (handels)rente verschuldigd alsmede buitengerechtelijke incassokosten die worden vastgesteld op 15% van het aan hoofdsom verschuldigde. De opdrachtgever heeft geen recht van verrekening of opschorting.

 

 

ARTIKEL 13: APPARATUUR

  1. Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. In beginsel streeft Hope Hapiness Health ernaar om bestellingen die voor 12.00 uur op een werkdag zijn geplaatst de woensdag of vrijdag daarop te verzenden. De uiterste leveringstermijn is 30 dagen na ontvangst van de bestelling, met uitzondering van vooruitbetalingen waarbij geldt dat de uiterste leveringstermijn 30 dagen is na ontvangst van de betaling.

  2. Aan de leveringsplicht van Hope Hapiness Health zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Hope Hapiness Health geleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.

  3. Hope Hapiness Health kan nadere informatie omtrent levertijden vermelden op de internetsite of op andere wijze schriftelijk kenbaar maken. Alle op de internetsite genoemde termijnen zijn indicatief. Aan de genoemde termijnen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.

  4. Indien een product, dat tijdelijk niet op voorraad, is door de Koper wordt besteld, zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is en nagestuurd worden.

  5. Hope Hapiness Health streeft ernaar vertragingen binnen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 3 werkdagen telefonisch of per e-mail aan Koper te melden.

  6. Leveringen vinden plaats op het door Koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres.

  7. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de koper.

  8. Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden.

  9. Indien de levering in gedeelten geschiedt, dan heeft Hope Hapiness Health het recht iedere levering als een afzonderlijke transactie te beschouwen.

  10. Als u artikelen ontvangt die u niet heeft besteld, dan dient u Hope Hapiness Health hiervan binnen 48 uur op de hoogte te stellen.

  11. Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro's, in overeenstemming met de wettelijke voorschriften hieromtrent, en zijn exclusief 21% BTW en overige kosten zoals heffingen en verzendkosten, tenzij anders door Hope Hapiness Health aangegeven.

  12. Koper is de prijs verschuldigd die Hope Hapiness Health in haar bevestiging aan haar heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-) fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door Hope Hapiness Health worden gecorrigeerd.

  13. Verzendkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen. Voor verzending buiten Nederland gelden speciale tarieven. Ten aanzien van bepaalde betaalmethoden gelden nadere voorwaarden met betrekking tot de verzendmethode en de daaraan verbonden kosten. Dit wordt duidelijk aan Koper medegedeeld.

  14. Mochten prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, dan kan Koper de bestelling annuleren dan wel de overeenkomst ontbinden binnen tien dagen na mededeling van de prijsverhoging door Hope Hapiness Health.

  15. Bestellingen via de webshop kunnen op de volgende manieren worden betaald:

  • iDeal;

  • vooruitbetaling / bankoverschrijving, of;

  • contant op locatie.

  1. Hope Hapiness Health kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaar worden gemaakt via de website.

  2. Hope Hapiness Health kan voor diverse apparatuur een vooruitbetaling wensen.

  3. Koper heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Hope Hapiness Health te melden.

  4. Bij niet of niet tijdige betaling door Koper is Koper over het openstaande bedrag rente verschuldigd van 1,44% per maand, te rekenen vanaf de dag waarop de betaling uiterlijk plaats had moeten vinden tot aan de dag der algehele voldoening, waarbij een ingegane maand voor een volle maand wordt gerekend.

ARTIKEL 14: GARANTIE 

  1. De koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren.

  2. Klachten van Koper die betrekking hebben op gebreken aan het product of de levering, die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door Koper binnen 7 dagen na levering (of binnen 7 dagen na factuurdatum indien de producten niet aan Koper (konden) worden geleverd), aan Hope Hapiness Health ter kennisgeving worden gebracht.

  3. Koper, niet zijnde consument Koper, is niet gerechtigd de producten, waarover geen gemotiveerde reclamering bestaat, terug te zenden. Geschiedt dit zonder opgaaf van geldige redenen, dan komen alle kosten welke aan terugzending zijn verbonden, ten laste van Koper. Hope Hapiness Health is in dat geval vrij de producten voor rekening en risico van Koper onder derden op te slaan.

  4. Op alle apparatuur van de Hope Hapiness Health zit 1 jaar garantie, mits anders aangegeven. Deze garantie is van toepassing op de motor van het apparaat. Schade ontstaan door onkundig gebruik kunnen wij helaas geen garantie over geven.

  5. De garantie is alleen geldig als u in het bezit bent van een geldige factuur.

 

ARTIKEL 15: HERROEPINGSRECHT

    • 1. Herroepingsrecht van de opdrachtgever:
      De opdrachtgever heeft het recht om een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product zonder opgave van redenen te ontbinden binnen een herroepingstermijn van minimaal 14 dagen. De verkoper mag de opdrachtgever verzoeken om de reden van herroeping te vermelden, maar de opdrachtgever is niet verplicht om deze redenen op te geven.

    • 2. Ingangsdatum bedenktijd:
      De bedenktijd, zoals genoemd in lid 1, gaat in op de dag nadat de opdrachtgever, of een door de opdrachtgever aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
      De exacte ingangsdatum is afhankelijk van de volgende situaties:

      • Meerdere producten in één bestelling: Als de opdrachtgever in één bestelling meerdere producten heeft besteld, begint de bedenktijd op de dag waarop de opdrachtgever of diens aangewezen derde het laatste product heeft ontvangen. De verkoper mag een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren, mits de opdrachtgever voorafgaand aan het bestelproces hierover duidelijk is geïnformeerd.
      • Producten met verschillende zendingen of onderdelen: Als de levering van een product in meerdere zendingen of onderdelen plaatsvindt, begint de bedenktijd op de dag waarop de opdrachtgever of diens aangewezen derde de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
      • Periodieke leveringen: Bij overeenkomsten die voorzien in de regelmatige levering van producten over een bepaalde periode, begint de bedenktijd op de dag waarop de opdrachtgever of diens aangewezen derde het eerste product heeft ontvangen.
    • 3. Verplichtingen tijdens de bedenktijd:
      Tijdens de bedenktijd dient de opdrachtgever zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De opdrachtgever mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dit nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden. Indien de opdrachtgever gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product, inclusief alle geleverde toebehoren, in de originele staat en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking terug te sturen naar de verkoper, conform de door de verkoper verstrekte duidelijke en redelijke instructies.

     

ARTIKEL 16: KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPINGSRECHT

Indien de opdrachtgever een bedrag betaald heeft, zal de verkoper dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na herroeping, terugbetalen.

 

ARTIKEL 17: UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

  1. 1. De verkoper kan het herroepingsrecht van de opdrachtgever uitsluiten, zoals vermeld in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen geldig indien de verkoper dit duidelijk in het aanbod,

    of in ieder geval vóór het sluiten van de overeenkomst, heeft aangegeven.

    2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten:

    • die door de verkoper zijn vervaardigd volgens specificaties van de opdrachtgever;
    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de verkoper geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de opdrachtgever de verzegeling heeft verbroken.

    Uitsluiting van het herroepingsrecht is eveneens mogelijk voor diensten:

    • betreffende logies, vervoer, restaurantdiensten of vrijetijdsbesteding die op een specifieke datum of tijdens een bepaalde periode dienen te worden verricht;
    • waarvan de uitvoering met uitdrukkelijke instemming van de opdrachtgever is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen en loterijen.

    De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

     

 

ARTIKEL 18: EIGENDOMSVOORBEHOUD 

Het gehuurde blijft ten alle tijden eigendom van de verhuurder. Dit geldt voor alle verplichtingen waarvoor de wet een eigendomsvoorbehoud toelaat. De verhuurder is onherroepelijk gerechtigd zonder dat een ingebrekestelling vereist is de artikelen terug te nemen.

 

ARTIKEL 19: INSCHAKELING DERDEN 

De verhuurder is bevoegd ter uitvoering van hetgeen overeengekomen is derden in te schakelen.

 

ARTIKEL 20: AANSPRAKELIJKHKEID

  1. Indien de opdrachtgever een mogelijke grond voor aansprakelijkheid van Opdrachtnemer ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, is opdrachtgever gehouden om per omgaande en in ieder geval binnen één maand Opdrachtnemer schriftelijk aansprakelijk te stellen, waarbij de opdrachtgever het bestaan van deze aanspraak deugdelijk dient te onderbouwen, zulks op straffe van verval van het recht tot aansprakelijkstelling. Iedere aanspraak jegens Opdrachtnemer vervalt als na de schriftelijke mededeling door opdrachtgever aan Opdrachtnemer althans die mededeling had behoren te geschieden, twee jaar is verstreken.

  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk jegens de opdrachtgever zolang opdrachtgever zelf zijn verplichtingen jegens Opdrachtnemer niet is nagekomen. In dat geval heeft de opdrachtgever niet het recht om de opdracht aan Opdrachtnemer in te trekken.

  3. Iedere aansprakelijkheid, voortvloeiende uit of in verband met de uitvoering van een opdracht, is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de door opdrachtnemer afgesloten aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, vermeerderd met het bedrag van het onder deze verzekering toepasselijke eigen risico.

  4. Indien, om welke reden dan ook, geen uitkering krachtens de in art. 10 bedoelde verzekering kan plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het bedrag van het door de opdrachtgever betaalde bedrag voor de desbetreffende opleiding over het laatste kalenderjaar, met een maximum van € 5.000,-. 

  5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade en/of gevolgschade en/of bedrijfsschade. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer gaat niet verder dan het bepaalde in deze algemene voorwaarden, ongeacht of er sprake is van een vordering uit hoofde van de opdracht of uit andere hoofde, zoals een onrechtmatige daad. Anderen dan opdrachtgever kunnen aan de opdracht en de (niet) uitvoering daarvan geen rechten ontlenen. De opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle mogelijke aanspraken van derden.

 

 

ARTIKEL 23: OVERMACHT

  1. Opdrachtnemer is niet gehouden om de overeenkomst na te komen indien zij daartoe gehinderd wordt door overmacht.

  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen, hieronder wordt onder meer begrepen: 

1) het geheel of gedeeltelijk uitvallen, door welke oorzaak dan ook, van de voor de uitvoering van de opdracht benodigde apparatuur;

2) storingen in de aanvoer van door derden te leveren goederen, alsmede water-, gas- en energieleveringen; 

3) ernstige arbeidsongeschiktheid van Opdrachtnemer; 

4) arbeidsongeschiktheid van personeel van Opdrachtnemer of (ingehuurde) docenten; 

5) brand; 

6) ongevallen; 

7) transportbelemmeringen of transportproblemen, zoals onvoorziene files, ongevallen in het verkeer, onlusten, stakingen, blokkades of autopech; 

8) beslaglegging van welke soort of om welke reden dan ook; 

9) diefstal of inbraak; 

10) wanprestatie door derden; 

11) natuurrampen, waaronder overstromingen of aardbevingen; 

12) oorlog of terrorisme; alsmede 

13) iedere andere niet tot de normale handelsrisico te rekenen gebeurtenissen.

  1. Overmacht geeft opdrachtnemer het recht om de overeengekomen werkzaamheden onder naar redelijkheid en billijkheid aangepaste voorwaarden te verrichten.

  2. Opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt haar verplichtingen uit de cursusovereenkomst opschorten of met onmiddellijke ingang opzeggen.

  3. Overmacht verplicht opdrachtnemer niet tot betaling van enige schadevergoeding aan de opdrachtgever.

  4. Voor zover opdrachtnemer haar verplichtingen ondanks overmacht gedeeltelijk is nagekomen of zal kunnen nakomen, dan is de opdrachtgever gehouden om – naar rato – een vergoeding te betalen voor hetgeen gedeeltelijk is nagekomen.

 

ARTIKEL 24: AANSPRAKELIJKHEID OPDRACHTNEMER

  1. Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, direct of indirect, ontstaan doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige informatie en/of door de opdrachtgever gebruikte ondeugdelijk apparatuur en materiaal.

  3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de opdrachtgever.

  4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk indien een opdrachtgever de (veiligheids)instructies niet in acht neemt.

  5. Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade voortvloeiende uit of verband houdend met de uitvoering van de overeenkomst of voortvloeiende uit onrechtmatige daad, dan is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer te allen tijde beperkt tot het bedrag waarop de aansprakelijkheidsverzekering van opdrachtnemer in het desbetreffende geval aanspraak geeft, verhoogd met het bedrag van het eigen risico volgens de betreffende polis.

  6. Indien en voor zover om welke reden dan ook geen uitkering krachtens bedoelde verzekering mocht plaatsvinden, is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer beperkt tot eenmaal de factuursom van de opleiding waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  7. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade of indirecte schade, zoals inkomensderving, gederfde winst, gemiste besparingen en/of gemaakte extra kosten door de opdrachtgever.

  8. Indien opdrachtnemer bij de uitvoering van de cursusovereenkomst gebruik maakt van hulppersonen of derden, zal opdrachtnemer steeds de zorgvuldigheid in acht nemen. opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan als gevolg van een hen toe te rekenen tekortkoming of onrechtmatige daad. Opdrachtnemer is gerechtigd mede namens de opdrachtgever de algemene voorwaarden van hulppersonen of derden te aanvaarden, ook als deze algemene voorwaarden een uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid inhouden. De opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden, die opdrachtnemer inschakelt voor uitvoering van de opleidingsovereenkomst.

  9. De in dit artikel beschreven aansprakelijkheidsbeperking strekt zich eveneens uit tot alle personen waarvoor opdrachtnemer verantwoordelijk is (zoals personen in dienst van opdrachtnemer of die door opdrachtnemer zijn aangesteld voor de uitvoering van de cursusovereenkomst).

  10. De beperking van aansprakelijkheid van opdrachtnemer als hiervoor vermeld geldt niet in het geval de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van de directie van opdrachtnemer.

  11. De opdrachtgever is te allen tijde aansprakelijk voor alle schade die wordt toegebracht aan de organisatie, aan apparatuur of meubilair, alsmede voor schade toegebracht aan derden. Model zijn is op eigen risico.

 

ARTIKEL 25: VERTROUWELIJKHEID

Opdrachtnemer, haar personeel en/of voor Opdrachtnemer werkzame personen zullen de door de Opdrachtgever verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen. Opdrachtnemer conformeert zich daarbij aan de geldende privacywetgeving.

 

 

ARTIKEL 27: KLACHTEN- EN GESCHILLENREGELING

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.

  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

ARTIKEL 28: INCASSOKOSTEN 

  1. Alle kosten, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijke, die op de eventuele incasso van de uit hoofde van de met de verhuurder gesloten overeenkomst(en) verschuldigde bedragen mochten vallen, komen voor rekening van de opdrachtgever.

  2. De buitengerechtelijke kosten worden hierbij vastgesteld op een bedrag, gelijk aan 2 punten van het door de gerechten gehanteerde toepasselijke liquidatietarief met een maximum van 15% van het te incasseren bedrag resp. van de orderwaarde.

  3. Indien de werkelijk gemaakte buitengerechtelijke kosten aantoonbaar hoger zijn dan het in lid 1 bedoelde bedrag dan kan de verkoper deze werkelijk gemaakte kosten op de opdrachtgever verhalen.

  4. De verkoper geeft de zaken met betrekking tot incasso uit handen aan Hendriks Incasso, Postbus 44, 8256 ZG Biddinghuizen, KvK 69890196.

 

ARTIKEL 29: AANVULLENDE BEPALINGEN

  1. Opdrachtnemer is gerechtigd om beeldmateriaal respectievelijk foto’s of korte filmopnamen, gemaakt tijdens een opleiding, behandelingen te gebruiken voor marketingdoeleinden, tenzij de opdrachtgever of model vooraf expliciet kenbaar heeft gemaakt dat deze niet in het openbaar gebruikt mogen worden.

  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor drukfouten en/of foute publicaties op de website of drukmateriaal. Hieraan kunnen evenmin rechten worden ontleend.

 

ARTIKEL 30: BEVOEGDE RECHTER EN FORUMKEUZE

  1. Op alle rechtsverhoudingen is Nederlands recht van toepassing.

  2. Eventuele geschillen zullen worden beslecht worden door de bevoegde rechter van de Rechtbank Limburg, zittingslocatie Maastricht.

 

ARTIKEL 31: WIJZIGINGSCLAUSULE

  1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden eenzijdig en zonder instemming van opdrachtnemer te wijzigen. 

  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de opdrachtgever meest gunstige bepaling zal prevaleren.